ភ្នំពេញ ថ្ងៃទី០៣ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៩ -បន្ទាប់ពីការជួសជុលកែលម្អឡើងវិញរយៈពេលពេលជិតពីរឆ្នាំនោះ ស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុន (ស្ពានជ្រោយចង្វារទី១) ត្រូវបានសម្ពោធដាក់ឱ្យដំណើរការឡើងវិញ នាព្រឹកថ្ងៃពុធ ១៤រោច ខែផល្គុន ឆ្នាំច សំរឹទ្ធិស័ក ព.ស២៥៦២ ត្រូវនឹងថ្ងៃទី០៣ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៩នេះ ក្រោមអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់របស់សម្តេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា និង ឯកឧត្តម Hidehisa HORINOUCHI ឯកអគ្គរាជទូតជប៉ុនប្រចាំកម្ពុជា និងមានការចូលរួមពីសំណាក់មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់រាជរដ្ឋាភិបាល ប្រជាពលរដ្ឋ និងសិស្សានុ សិស្សយ៉ាងច្រើនកុះករ។
ស្ពានជ្រោយចង្វារទី១ គឺជាផ្លូវឆ្លងកាត់ដែលមាសារៈសំខាន់ សម្រាប់ការដឹកជញ្ជូន និងការចែកចាយរូបវន្តក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។ ស្ពានជ្រោយចង្វារទី១ មានប្រវែងសរុប៧០៩ម៉ែត្រឆ្លងកាត់ទន្លេសាប ត្រូវបានសាងសង់ឡើងនៅឆ្នាំ១៩៦៣ ក្រោមជំនួយបច្ចេកទេសរបស់រដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ប៉ុន្តែដោយសារសង្គ្រាមស៊ីវិលក្នុងអំឡងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ១៩៧០ ស្ពានត្រូវទទួលរងនូវការខូចខាតស្ទើរតែទាំងស្រុង។ រហូតមកដល់ឆ្នាំ១៩៩២ ស្ពាននេះត្រូវបានជួសជុលស្ដារឡើងវិញ ក្រោមជំនួយឥតសំណងរបស់រដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ហើយបានបើកឱ្យដំណើរការជាថ្មីម្ដងទៀតនៅឆ្នាំ១៩៩៦ បានក្លាយជាច្រករបៀងសេដ្ឋកិច្ចយ៉ាងសំខាន់តភ្ជាប់រាជធានីភ្នំពេញទៅ នឹងបណ្ដាខេត្តផ្សេងៗរបស់ប្រទេសកម្ពុជា។ ក្រោយមកស្ពានជ្រោយចង្វារទី១ ត្រូវបានដាក់ឈ្មោះថា« ស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុន» ហើយស្ពាននេះបានជួយសម្រួលដល់ការធ្វើដំណើររបស់ប្រជាពលរដ្ឋ កាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរ លើកកម្ពស់សកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចតាមរយៈការដឹកជញ្ជូនទំនិញមកកាន់ទីក្រុងភ្នំពេញ។ ដោយសារស្ពាននេះ មានអាយុកាលដ៏ចំណាស់ ហើយស្របពេលកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងលំហូរចរាចរណ៍កើនឡើងជាលំដាប់នោះ ស្ពាននេះតម្រូវឱ្យមានការជួសជុលឡើងវិញជាបន្ទាន់ ដោយចំណាយថវិកាអស់ប្រមាណ ៣០លានដុល្លារអាម៉េរិក ជាហិរញ្ញប្បទានឥតសំណងរបស់រដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ដែលដំណើរការជួសជុលឡើងវិញនេះបានចាប់ផ្តើមបើកការដ្ឋានសាងសង់ជួសជុលនៅថ្ងៃទី១៥ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០១៧ និងបញ្ចប់មុន កាលកំណត់ និងជ្រើសយកថ្ងៃទី០៣ ខែមេសាឆ្នាំ២០១៩ ដាក់ឱ្យដំណើរការឡើងវិញ ដើម្បី ជួយសម្រួលការធ្វើដំណើររបស់ប្រជាពលរដ្ឋក្នុងឱកាសបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីប្រពៃណីជាតិ។
ឯកឧត្ដម ទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានគូសបញ្ជាក់ថា ការជួសជុលស្ពាននេះគឺមានគុណភាពរឹងមាំល្អប្រសើរក្រោមការយកចិត្ត ទុកដាក់ខ្ពស់ពីក្រុមវិស្វករជួសជុលរបស់ជប៉ុន និងកម្ពុជា។ ក្រោយពីការជួសជុលរួចរាល់ ស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុននេះ អាចប្រើបានរយៈពេល ៥០ឆ្នាំទៅមុខបន្ថែមទៀត៕ ដោយជឹម ណារី